maandag 21 september 2009

Feest in de Botanische Tuin



Zaterdag en zondag was de feestelijke heropening van de grote Tropenkas. Het hele weekend kon je voor 1 euro entree naar binnen. Na mijn Spandau uitstapje ben ik tegen 4 uur naar de Botanische tuinen gefietst. 't Was er heel erg druk, heel veel mensen. Maar een hele gezellige, leuke, levendige drukte. Ik geniet weer van de natuur, 't groen, het mooie licht dat al duidelijk herfstig is, ook al is het nog heerlijk warm. Ik loop door het arboretum,
ontdek een rosarium waar niet meer veel rozen in bloei staan. Overal zitten mensen op bankjes en hebben eten en drinken bij zich. Als ik in de buurt van de grote kassen en de tropenkas kom, hoor ik in de verte muziek.



Er staan allerlei kraampjes, 't lijkt wel een grote Biergarten. Ik zie een kraampje waar ze turks brood met warme schapenkaas en salade verkopen. Daar heb ik zin in met een groot glas bier, Berliner Kindl. Zittend op het gras in de avondzon smul ik van mijn bier en brot.... omgeven door vele smullende en drinkende mensen. Een vrolijke sfeer.






In het licht van de avondzon zie je altijd zo mooi uit op foto's.... kijk maar.... dat heb ik ooit ergens gelezen. Als je mooie portretfoto's wilt maken, doe dat dan in het licht van de avondzon...









Gewoon, mooie plaatjes.
Ook de volgende dag, zondag, ga ik na afloop van mijn uitstapje naar de Wannsee nog even langs de botanische tuin; ik kom er toch langs. Na een dag fietsen nog even de benen strekken tussen de bomen en de planten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten